Switch Mode

Anime Jesień 2001

Hikaru no Go

Hikaru no Go

Pierrot
75 odcinki · TV Completed Hikaru no Go, Hikaru's Go, ヒカルの碁
8.07

„Hikaru no Go” to japońskie anime oparte na mandze o tym samym tytule, które łączy elementy nadprzyrodzone z fascynującym światem starożytnej gry planszowej go.

Fabuła

Główny bohater, Hikaru Shindou, podczas przeszukiwania strychu swojego dziadka znajduje starą planszę do gry w go. Po dotknięciu jej słyszy tajemniczy głos i traci przytomność. Gdy się budzi, odkrywa, że został opętany przez ducha Fujiwary no Sai – mistrza go z epoki Heian, który był nauczycielem cesarza.

Sai, którego pasja do gry przetrwała wieki, pragnie osiągnąć „boską technikę” w go, czego nie zdołał dokonać za życia. Aby kontynuować swoją drogę do doskonałości, potrzebuje Hikaru jako medium do rozgrywania partii w świecie żywych.

Początkowo Hikaru nie jest zainteresowany grą, niechętnie zgadza się jedynie wykonywać ruchy według wskazówek Sai. Jednak wszystko zmienia się, gdy chłopiec spotyka utalentowanego rówieśnika – Akirę Touyę. To spotkanie budzi w Hikaru rywalizację i stopniowo rozpala w nim pasję do tej strategicznej gry.

Rozwój postaci

Anime śledzi rozwój Hikaru od kompletnego nowicjusza do coraz bardziej utalentowanego gracza. W miarę jak jego umiejętności rosną, zmienia się też jego relacja z Sai – od niechęci po głęboką przyjaźń i wzajemny szacunek. Równolegle rozwija się rywalizacja między Hikaru a Akirą, która popycha obu chłopców do ciągłego doskonalenia swoich umiejętności.

Tennis no Oujisama

Tennis no Oujisama

Trans Arts
178 odcinki · TV Completed The Prince of Tennis, TeniPuri, PoT, テニスの王子様
7.85

Na prośbę ojca, utalentowany tenisista Ryouma Echizen wraca z Ameryki, aby podbić japońską scenę tenisową. Jego ambicją jest stać się najlepszym zawodnikiem w kraju, dlatego zapisuje się do Seishun Academy, znanej z jednej z czołowych drużyn tenisowych w Japonii.

Mimo że Ryouma jest dopiero pierwszoroczniakiem, jego wyjątkowe umiejętności szybko zwracają uwagę kapitana drużyny, co pozwala mu walczyć o miejsce w wyjściowym składzie podczas wewnętrznych meczów rankingowych. Początkowo jego młody wiek budzi sceptycyzm wśród starszych kolegów z zespołu, ale jego talent i upór szybko zdobywają ich szacunek.

Z nowym „super debiutantem” na pokładzie, drużyna Seishun rusza na podbój Turnieju Narodowego, marząc o zdobyciu upragnionego mistrzostwa. Aby osiągnąć ten cel, muszą przejść eliminacje w Prefekturze Tokio i Regionie Kanto, gdzie czekają na nich silne, pełne determinacji drużyny, z każdą z nich mającą swój własny, niepowtarzalny styl gry. Ryouma i jego koledzy muszą zjednoczyć siły, by zrealizować swoje ambicje i wspólnie sięgnąć po tytuł mistrzowski.