Wiosna 2006
Air Gear
Marvelous Entertainment, Toei AnimationAir Trecks, zwane również AT, to nowoczesne, zmotoryzowane rolki, które szybko zdobyły popularność w całym kraju. Choć standardowo posiadają ograniczniki prędkości, zuchwali śmiałkowie znani jako „Storm Riders” znajdują sposoby, by obejść te blokady. Korzystając z AT, angażują się w tajne, uliczne bitwy, w których zespoły rywalizują ze sobą, stawiając na szali kluczowe części swoich AT lub emblematy drużyn — symbol ich dumy i dominacji nad miastem.
W tym świecie żyje Itsuki Minami, gimnazjalista o reputacji ulicznego zawadiaki. Jego ambicja, by sięgnąć po rzeczy, których inni nie potrafią osiągnąć, napędza go do nieustannej walki. Razem ze swoimi przyjaciółmi, Kazumą Mikurą i Onigirii, Itsuki stawia czoła każdemu wyzwaniu. Jednak dopiero po odkryciu pary Air Trecków w swoim domu zaczyna widzieć szansę na spełnienie swojego prawdziwego marzenia: zapanowanie nad niebem.
Gintama 1. sezon
SunriseGintama – pierwszy sezon
W Edo, niegdyś tętniącym życiem sercu samurajskich aspiracji, nastał zmierzch dawnej ery. Miasto, które przez wieki kształtowało ducha walecznych wojowników, ugięło się pod jarzmem kosmicznej inwazji. Tajemniczy przybysze, znani jako „Amanto”, nie tylko podbili feudalną Japonię, ale też brutalnie stłamsili marzenia jej mieszkańców.
Szogunat, ongiś symbol potęgi i niezależności, stał się jedynie cieniem dawnej chwały – marionetką w rękach obcych władców. Nowy reżim, chcąc wymazać ostatnie ślady buntowniczego ducha samurajów, wprowadził bezwzględny zakaz noszenia mieczy w miejscach publicznych.
W tym świecie chylącym się ku upadkowi pojawia się Gintoki Sakata – nietuzinkowy mężczyzna o srebrzystych włosach i błysku w oku. Wbrew zakazom i zdrowemu rozsądkowi, Gintoki uparcie trwa przy swoim samurajskim dziedzictwie, nie rozstając się z drewnianym mieczem. Jako założyciel Yorozuya, niewielkiej firmy „od wszystkiego”, Gintoki podejmuje się najróżniejszych zleceń, pomagając ludziom w sposób równie niekonwencjonalny, co skuteczny.
U boku Gintokiego staje barwna ekipa: Shinpachi Shimura, młodzieniec w okularach, który z determinacją próbuje zgłębić tajniki samurajskiego kodeksu; Kagura, niepozorna dziewczyna obdarzona nadludzką siłą i niepohamowanym apetytem; oraz Sadaharu, gigantyczny pies o osobliwym zwyczaju gryzienia ludzi po głowach.
Ta ekscentryczna drużyna przemierza ulice Edo, mierząc się z wyzwaniami tak różnorodnymi, jak spotkania z pozaziemską arystokracją czy potyczki z miejscowymi gangami. W świecie, gdzie tradycja ściera się z nowoczesnością, a ziemskie problemy mieszają się z kosmicznymi intrygami, Yorozuya udowadnia, że duch samuraja może przetrwać nawet w najbardziej nieprawdopodobnych okolicznościach.
Makai Senki Disgaea
OLMWyobraź sobie, że Piekło staje na głowie! Anioł zstępuje do krainy potępionych, pradawny władca demonów budzi się ze snu, a hordy pingwinów opanowują zaświaty. Brzmi jak początek absurdalnego żartu? A jednak to rzeczywistość w szalonym świecie „Makai Senki Disgaea”!
W centrum tego kosmicznego zamieszania znajduje się Flonne – anielska zabójczyni o sercu tak czystym, że aż naiwnym. Jej misja? Ni mniej, ni więcej, tylko unicestwienie władcy demonów. Los jednak ma wobec niej inne plany. Zamiast wypełnić swoje zadanie, nierozgarnięta Flonne przypadkiem budzi Laharla – młodocianego księcia piekieł, który przespał ostatnie dwa lata.
Tak oto rozpoczyna się najbardziej nieprawdopodobna podróż w dziejach Zaświatów. Laharl, w towarzystwie swojej „niedoszłej morderczyni” Flonne oraz Etny – wasala o wątpliwej lojalności, musi przywrócić ład w pogrążonym w chaosie Piekle. Jakby tego było mało, towarzyszy im armia wybuchowych dusz przebranych za… pingwiny. Bo czemu nie?
„Makai Senki Disgaea”, inspirowana wydarzeniami z gry „Disgaea: Hour of Darkness”, zabiera nas w szaloną podróż śladami Laharla. Młody władca demonów musi zdusić rebelię, odzyskać należny mu tron i pokonać każdego, kto ośmieli się stanąć mu na drodze. Chyba że potencjalni wrogowie zechcą dołączyć do jego ekipy – w końcu im więcej szaleńców, tym weselej!
Jednak pod płaszczykiem absurdu i humoru kryje się głębsza historia. Laharl, dumny ze swojego tytułu władcy demonów, za nic nie przyzna się do posiadania takich „słabości” jak dobroć, współczucie czy miłość. Ale czy na pewno? Może właśnie ta zwariowana przygoda nauczy go, że nawet w sercu demona może zagościć ciepło?
Ta nieprzewidywalna opowieść o przyjaźni, dorastaniu i odnajdywaniu własnej tożsamości udowadnia, że nawet w Piekle może zdarzyć się cud. Przygotuj się na wybuchową mieszankę humoru, akcji i nieoczekiwanych zwrotów akcji, gdzie granica między dobrem a złem jest równie cienka, co cierpliwość Laharla wobec pingwinich wybryków!
Nana
MadhouseDwie młode kobiety, noszące to samo imię, opuszczają swoje rodzinne miasta, aby rozpocząć nowe rozdziały w życiu. Nana Komatsu marzy o prawdziwej, szczęśliwej miłości, podczas gdy Nana Osaki pragnie osiągnąć sukces w świecie muzyki.
Pierwsza z nich to pełna życia i przyjazna osoba, ale jej naiwność wielokrotnie wplątała ją w niefortunne związki, aż do momentu, gdy spotkała swojego pewnego i oddanego chłopaka, Shoujiego Endo. Gdy Shouji decyduje się na studia w Tokio, Nana nie pozwala sobie na zwątpienie i robi wszystko, by zarobić na wyjazd za nim. Z kolei jej imienniczka, Nana Osaki, to charyzmatyczna wokalistka punkowego zespołu, która, po burzliwym rozstaniu z basistą Renem Honjou, postanawia iść dalej. Pomimo złamanego serca, odważnie wyrusza do Tokio z zamiarem zdobycia uznania jako artystka.
Los sprawia, że po przyjeździe do stolicy ich drogi znów się krzyżują, a seria zaskakujących wydarzeń prowadzi je do wspólnego mieszkania. Z biegiem czasu ich przyjaźń rośnie w siłę, a każda z nich wspiera drugą w dążeniu do realizacji swoich marzeń i budowania lepszej przyszłości.
xxxHOLiC
Production I.GKimihiro Watanuki nosi w sobie dar, który jest jednocześnie jego przekleństwem – zdolność postrzegania istot z zaświatów i bytów nadprzyrodzonych. Ta niechciana umiejętność jest dla niego źródłem nieustannego udręczenia.
Pewnego dnia, gdy jak zwykle zmaga się z natrętnym towarzystwem niewidzialnych dla innych stworzeń, Watanuki zostaje wciągnięty w wir niezwykłych wydarzeń. Jakaś niewidzialna siła popycha go w kierunku osobliwej rezydencji, której wcześniej nigdy nie widział.
W tym enigmatycznym domu młodzieniec staje twarzą w twarz z Yuuko – kobietą otoczoną aurą tajemnicy i mocy. Yuuko składa Watanukiemu intrygującą propozycję: jest w stanie uwolnić go od jego nadprzyrodzonego brzemienia, ale nie za darmo. Ceną za tę wolność ma być praca w jej niezwykłym „sklepie” – miejscu, gdzie spełniają się życzenia śmiertelników.
Tak rozpoczyna się fascynująca odyseja Watanukiego przez labirynt magii, duchów i ludzkich pragnień. Każde życzenie, które przyjdzie mu spełnić, każda nadprzyrodzona istota, z którą się zetknie, będą kolejnymi krokami w jego własnej podróży ku samopoznaniu i zrozumieniu natury swojego daru.
W świecie, gdzie granica między rzeczywistością a fantazją jest niezwykle cienka, Watanuki odkryje, że cena za spełnienie marzeń bywa czasem wyższa, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać, a konsekwencje nawet najbardziej niewinnych życzeń mogą być daleko idące i zaskakujące.