Anime Jesień 2011

Boku wa Tomodachi ga Sukunai
AIC BuildW sercu tej opowieści stoi Kodaka Hasegawa, nowy uczeń, który marzy o prostym szczęściu – znalezieniu przyjaciół w nowej szkole. Jednak los płata mu figla – jego jasne włosy i mimowolnie groźny wyraz twarzy sprawiają, że zostaje błędnie uznany za niebezpiecznego awanturnika.
Miesiąc samotności mija, a Kodaka wciąż nie może przełamać bariery izolacji. Przełom następuje, gdy przypadkiem spotyka Yozorę Mikazuki – dziewczynę, która w pustej klasie prowadzi rozmowę z wyimaginowanym przyjacielem. To nieoczekiwane spotkanie dwojga samotników staje się iskrą, która rozpali płomień nadziei.
Połączeni wspólnym doświadczeniem wyobcowania, Kodaka i Yozora wpadają na pomysł utworzenia Klubu Sąsiada – przystani dla wszystkich, którzy czują się niepasujący i osamotnieni. Ich celem jest nie tylko znalezienie przyjaciół, ale też nauka umiejętności społecznych, które pozwolą im lepiej odnaleźć się wśród rówieśników.
Do ich nietypowej inicjatywy dołączają kolejne barwne postacie, w tym Sena Kashiwazaki – dziewczyna zafascynowana grami erotycznymi, oraz inni ekscentryczni uczniowie, którzy z różnych powodów nie potrafili dotąd wtopić się w szkolną społeczność.
Klub Sąsiada staje się miejscem, gdzie dziwactwa są akceptowane, a różnorodność celebrowana. To tutaj, wśród podobnych sobie outsiderów, Kodaka ma szansę znaleźć to, czego tak desperacko szukał – prawdziwych przyjaciół.
Ta historia, pełna humoru i ciepła, porusza uniwersalne tematy akceptacji, przynależności i odkrywania własnej wartości. Pokazuje, że czasem to właśnie ci, których społeczeństwo uznaje za dziwnych, potrafią stworzyć najsilniejsze i najbardziej autentyczne więzi. W Klubie Sąsiada każdy może być sobą, a różnice między ludźmi stają się nie przeszkodą, lecz źródłem siły i wzajemnego zrozumienia.

Chihayafuru
Madhouse„Chihayafuru” to wyjątkowe anime, które łączy sportową rywalizację z elementami dramatu młodzieżowego i subtelnego romansu, wszystko to osnute wokół tradycyjnej japońskiej gry karcianej – karuty.
Fabuła
Historia rozpoczyna się w dzieciństwie, gdy Chihaya Ayase żyje w cieniu swojej pięknej starszej siostry Chitose, aspirującej modelki. Chihaya nie ma własnych marzeń i pragnie jedynie wspierać siostrę w jej drodze do sławy. Wszystko zmienia się, gdy spotyka Aratę Watayę, nieśmiałego chłopca z prowincji, który wprowadza ją w świat karuty – tradycyjnej japońskiej gry karcianej opartej na klasycznych wierszach z antologii „Ogura Hyakunin Isshu” (zbiór stu wierszy autorstwa stu poetów).
Gdy Chihaya staje w obronie Araty przed dręczycielem, swoim przyjacielem z dzieciństwa Taichim Mashimą, odkrywa pasję i talent do tej wymagającej gry. Zainspirowana umiejętnościami Araty, Chihaya rozwija w sobie marzenie, by zostać „Królową Karuty” – najlepszą zawodniczką w Japonii.
Fabuła przeskakuje do liceum, gdzie Chihaya, teraz rozdzielona zarówno z Aratą, jak i Taichim, postanawia założyć szkolny klub karuty. Z pomocą Taichiego, który ponownie pojawia się w jej życiu, oraz kilku nowych członków, Chihaya buduje zespół, który ma ambicje dotrzeć na krajowe mistrzostwa rozgrywane w świątyni Omi.
Główne wątki
„Chihayafuru” wyróżnia się głębokim przedstawieniem karuty – gry, która łączy w sobie elementy poezji, szybkości, pamięci i strategii. Anime szczegółowo prezentuje zasady, techniki i psychologiczne aspekty tej tradycyjnej rozgrywki, jednocześnie ukazując jej piękno i związek z japońską kulturą.
Seria śledzi rozwój Chihayi i jej towarzyszy, zarówno jako graczy karuty, jak i jako młodych ludzi dorastających i odkrywających swoje pasje. Obserwujemy, jak główna bohaterka, początkowo pozbawiona własnych ambicji, przekształca się w zdeterminowaną, pełną pasji zawodniczkę, która inspiruje innych swoim entuzjazmem i oddaniem.
W tle sportowej rywalizacji rozwija się również delikatny trójkąt miłosny między Chihayą, Taichim i Aratą. Każda z tych postaci ma własne motywacje, słabości i siły, które wpływają na ich relacje i podejście do gry.
„Chihayafuru” jest jednym z niewielu anime, które z taką dbałością prezentuje tradycyjny element japońskiej kultury, jednocześnie tworząc wciągającą opowieść o pasji, przyjaźni, rywalizacji i dojrzewaniu. Seria ukazuje, jak pozornie niszowa gra może stać się centrum życia młodych ludzi, kształtując ich charakter i relacje międzyludzkie.

Fate/Zero
ufotableŚwięty Graal – mityczny artefakt o mocy spełniania wszelkich życzeń – doprowadził do trzech krwawych konfliktów, z których żaden nie przyniósł rozstrzygnięcia. U progu Czwartej Wojny o Święty Graal, potężna dynastia magów Einzbernów decyduje się odmienić tok wydarzeń. W tym celu angażuje Kiritsugu Emiyę, znanego jako „Zabójca Magów” – bezlitosnego najemnika łączącego nowoczesne metody walki z zakazaną magią. Jako wynagrodzenie za udział w konflikcie otrzymuje małżeństwo z Irisviel, sztucznie stworzoną „powłoką Graala” oraz możliwość urzeczywistnienia swojego najskrytszego marzenia.
Konflikt rozgrywa się pomiędzy siedmioma Magami, z których każdy przywołuje potężnego Sługę – heroicznego ducha z przeszłości, między innymi legendarnych wojowników takich jak Saber, Archer czy Berserker. Kiritsugu, wspomagany przez króla Artura pod postacią Saber, stopniowo uświadamia sobie, że prawdziwe niebezpieczeństwo może nie pochodzić od przeciwników, lecz z wewnętrznych sprzeczności jego własnych ideałów. Jego najgroźniejszym rywalem okazuje się Kirei Kotomine, duchowny poszukujący w tym konflikcie odpowiedzi na własną egzystencjalną próżnię.

Hunter x Hunter (2011)
MadhouseW świecie pełnym tajemnic i niebezpieczeństw, elitarna grupa zwana Łowcami podejmuje się zadań, które dla zwykłych śmiertelników wydają się niemożliwe. Ich misje obejmują eksplorację nieznanych krain, poszukiwanie legendarnych artefaktów i starcia z przerażającymi bestiami. Jednak droga do zostania Łowcą jest usłana trudnościami – kandydaci muszą przejść morderczy Egzamin Łowcy, który nierzadko kończy się trwałym kalectwem lub śmiercią śmiałków.
Wśród tych, którzy odważyli się podjąć wyzwanie, jest 12-letni Gon Freecss. Chłopiec ma jeden cel – odnaleźć swojego ojca, Ginga, który porzucił go dla kariery Łowcy. Przekonany, że podążając śladami rodzica, w końcu go spotka, Gon stawia pierwsze kroki na ścieżce, która na zawsze odmieni jego życie.
W trakcie egzaminu los krzyżuje drogi Gona z trzema niezwykłymi postaciami: Leorio Paladiknightem, ambitnym studentem medycyny o złotym sercu; Kurapiką, ostatnim ocalałym z wymordowanego klanu, szukającym zemsty; oraz Killuą Zoldyckiem, cudownym dzieckiem z rodziny zawodowych zabójców, pragnącym uciec od swojego mrocznego dziedzictwa.
Mimo różnic w motywacjach i charakterach, czwórka bohaterów zawiązuje nić przyjaźni, która będzie ich wspierać w nadchodzących wyzwaniach. Razem wyruszają w podróż przez świat pełen cudów i niebezpieczeństw, gdzie każdy krok może być tym ostatnim, a każda decyzja może zmienić bieg historii. Przed nimi otwiera się uniwersum pełne fascynujących postaci, skomplikowanych intryg i niesamowitych przygód, które sprawdzą ich umiejętności, lojalność i determinację.